סיפורי הצלחה

פיצויים של 2,000,000 ₪ לערך בתביעת אובדן כושר עבודה ללקוח שעבר התקף לב ואירוע מוחי מול חברת ביטוח, לאחר שזו דחתה את תביעת הלקוח לתשלום של אובדן כושר עבודתו וטענה כי הוא מסוגל לעבוד בעבודה רגילה. לאחר ניהול התיק, הצליח עו"ד דדון משה להגיע להסכם פשרה שיקבל תוקף של פס"ד לטובת הלקוח לפיצויים של כ- 2,000,000 ₪.
פיצויים של 120,000 ₪ בתאונת דרכים קלה יחסית לתובע מול חברת ביטוח שטענה כי התאונה שעבר התובע אינה תאונת דרכים כלל וכלל. לאחר דיון הוכחות הופרכו טענותיה של חברת הביטוח ובסיומם הסכימה חברת הביטוח לשלם את הסכום אותו היה זכאי התובע לקבל עקב תאונת הדרכים אותה עבר.
פיצויים של למעלה מ- 1,500,000 ללקוח צעיר שעבר פיגוע ושבעקבותיו איבד באופן חלקי את כושר עבודתו. עו"ד דדון משה הצליח לשכנע את בית המשפט וחברת הביטוח באיבוד חלקי של כושר עבודתו לצמיתות ובכך לזכות בפיצוי הנכבד.
פיצויים של 1,350,000 ₪ לאדם שחלה במחלה ואיבד לחלוטין את כושר עבודתו. חברת הביטוח דחתה את תביעתו בטענה כי המבוטח אינו איבד את כושר עבודתו. בתביעה שהוגשה לחברת הביטוח, ולאחר ניהול הליך של גישור חזרה בה חברת הביטוח מסירובה לשלם את תגמולי הביטוח, והסכימה לשלם ללקוח פיצוי של 27,000 ₪ מידי חודש בחודשו בגין אובדן כושר עבודה.
הקודם
הבא

נכות נפגעי עבודה

על פי חוק הביטוח הלאומי, נפגעי העבודה מחולקים לשתי קטגוריות:

  1. סובלים מ'מחלת מקצוע'- נפגעים שסובלים ממחלה שמופיעה ברשימה סגורה שנקבעה בסעיף 85 לחוק הביטוח הלאומי. מידי פעם מתווספות לרשימה זו מחלות נוספות. כמו כן, מחלות רבות אשר אינן מופיעות ברשימה זו כבר הוכרו ע"י בתי הדין לעבודה כמחלות מקצוע, כך למשל ירידה בשמיעה שיש לה קשר ישיר לחשיפה לרמות שונות של רעש וכד'.
  2. נפגעי 'תאונת עבודה' – קטגוריה המוגדרת בסעיף 79 לחוק באופן הבא: "תאונת עבודה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו בעובד עצמאי – תוך עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו".

גם צירוף של מעין תאונות המתרחשות לאורך זמן יכול להיחשב כתאונת עבודה על פי תורת ה"מיקרוטראומה” (Micro-Trauma), שבאה למלא חלל ריק בחוק במקרים של נזקים אשר אינם מופיעים ברשימה הסגורה של 'מחלות מקצוע' ואינם תאונות עבודה 'קלאסיות'. הלכה זו פותחה ע"י בתי הדין השונים ומתייחסת לנזקים גופניים שנגרמים כתוצאה מפגיעות קטנות אשר חוזרות ונשנות לאורך זמן ממושך.

הוכחת הזכאות לקצבה ו/או גמלה ו/או פיצוי לנפגעים בקטגוריות השונות מצריכה ייעוץ וייצוג על ידי עורך דין, שבעזרת מיומנותו בתחום יוכל להוכיח את הקשר הסיבתי בין האירועים לבין הנזקים.

בכדי לסייע לעורך הדין בניהול התביעה בהצלחה ישנם מספר צעדים שמומלץ לנקוט לאחר התרחשות התאונה או עם התעוררות למחלת מקצוע כלשהי (לרבות פגיעת מיקרוטראומה). ראשית, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי הולם במוסד רפואי מוכר, שכן הבריאות חשובה מכל. במעמד הזה יש לתאר לרופא באופן מפורט את הכאבים מהם סובל הנפגע, ולבקש עותק מהדו"ח הרפואי שהרופא רושם. במקרה בו הנפגע מופנה לבדיקות רפואיות יש לבקש עותק מכל תוצאות הבדיקות, ולנהל מעין 'תיק רפואי' אישי. תיק זה יסייע לעורך הדין בניהול התביעה.

במקביל יש לפנות למעסיק בבקשה לקבלת טופס הודעה על תאונת עבודה, דהיינו טופס ב. ל. 250. לאחר שהמעסיק ימלא את פרטיו ואת פרטי התאונה יוכל הנפגע למסור את הטופס לרופא במוסד הרפואי בו הוא מטופל, זאת לצורך קבלת תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה" עבור ביטוח לאומי.

משרדנו, מתעדכן באופן שוטף בהלכות המשפטיות ובפסיקה בבתי הדין השונים. מומלץ לפנות אלינו לפגישת ייעוץ חינם ולקבלת ייצוג משפטי.