סיפורי הצלחה

פיצויים של 2,000,000 ₪ לערך בתביעת אובדן כושר עבודה ללקוח שעבר התקף לב ואירוע מוחי מול חברת ביטוח, לאחר שזו דחתה את תביעת הלקוח לתשלום של אובדן כושר עבודתו וטענה כי הוא מסוגל לעבוד בעבודה רגילה. לאחר ניהול התיק, הצליח עו"ד דדון משה להגיע להסכם פשרה שיקבל תוקף של פס"ד לטובת הלקוח לפיצויים של כ- 2,000,000 ₪.
פיצויים של 120,000 ₪ בתאונת דרכים קלה יחסית לתובע מול חברת ביטוח שטענה כי התאונה שעבר התובע אינה תאונת דרכים כלל וכלל. לאחר דיון הוכחות הופרכו טענותיה של חברת הביטוח ובסיומם הסכימה חברת הביטוח לשלם את הסכום אותו היה זכאי התובע לקבל עקב תאונת הדרכים אותה עבר.
פיצויים של למעלה מ- 1,500,000 ללקוח צעיר שעבר פיגוע ושבעקבותיו איבד באופן חלקי את כושר עבודתו. עו"ד דדון משה הצליח לשכנע את בית המשפט וחברת הביטוח באיבוד חלקי של כושר עבודתו לצמיתות ובכך לזכות בפיצוי הנכבד.
פיצויים של 1,350,000 ₪ לאדם שחלה במחלה ואיבד לחלוטין את כושר עבודתו. חברת הביטוח דחתה את תביעתו בטענה כי המבוטח אינו איבד את כושר עבודתו. בתביעה שהוגשה לחברת הביטוח, ולאחר ניהול הליך של גישור חזרה בה חברת הביטוח מסירובה לשלם את תגמולי הביטוח, והסכימה לשלם ללקוח פיצוי של 27,000 ₪ מידי חודש בחודשו בגין אובדן כושר עבודה.
הקודם
הבא

א' ב' שלאחר תאונה

פיצוי הולם לנפגע בתאונת דרכים הוא תוצר של משוואה פשוטה: חיבור של פעולות יעילות מצד הנפגע בזירת ההתרחשות יחד עם טיפול מקצועי מצד עורך דין מנוסה. נפגעתם בתאונת דרכים? אנו מבטיחים לשרת אתכם נאמנה.
לשם השלמת המשוואה מופיעה לפניכם רשימת פעולות שרצוי ואף הכרחי לבצע במקרה של מעורבות בתאונת דרכים. חשוב לציין, המאמר מתייחס למקרים כלליים ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי והדרכה מצד משפטן. ייתכנו מצבים בהם רצוי לבצע פעולות נוספות מאלו שציינו כאן על מנת להבטיח את הפיצוי מקסימלי. על כן, יש לבחון כל מקרה לגופו בטרם נוקטים אי אלו פעולות משפטיות.

איסוף מידע

ברגעים המבלבלים שלאחר התאונה חשוב לשמור על קור רוח, לאסוף פרטי מידע ולזכור- כל פרט חשוב. אין לדעת איזה פרט נראה חסר משמעות באותם רגעים ויתברר כמשמעותי בהמשך, כשהזיכרון כבר לא יעמוד לצידנו. המידע הרלוונטי הוא רישום מיקום מדויק של האירוע, פרטי הנהגים האחרים, פרטי הרכבים האחרים המעורבים בתאונה ומספרי פוליסות ביטוח. פרטיהם של העדים לתאונה, במקרה שישנם כאלו, יוכלו להיות מועילים. תיעוד מדוייק מצד הנפגע יכול רק להועיל.

עדות מצולמת

צילום הנזקים כבר במקום האירוע יכול להועיל, ומומלץ לעשות זאת כל עוד ניתן. תמונות של נזקי גוף יסייעו לנפגע להוכיח בבוא היום בפני חברות הביטוח כי נפצע באירוע. תיעוד מצולם של מכות שטחיות, שפשפושים ושריטות עתיד להועיל, שכן אלו פציעות שלרוב נוטות להחלים מהר ולא להותיר סימן בגוף. צילום נזקי הרכב ו/או העתק דו"ח שמאי הרכב חשוב גם כן, על מנת שתהיה עדות מצולמת לנזקים גם לאחר תיקונם. מומלץ לצלם את הרכב מזוויות שונות.

תיעוד רפואי

לקבלת טיפול רפואי מייד לאחר התאונה יש חשיבות כפולה. ראשית, דאגה לבריאות שהיא הרי החשובה מכל, ולכן יש לפנות לבית חולים בהקדם. שנית, דו"ח רפואי מפורט שנכתב בהקדם יכלול דברים שעם הזמן יפרחו מראש הנפגע. חלק מהכאבים והתחושות שהנפגע יחוש בפרק הזמן שלאחר התאונה עתידים לחלוף עד מועד התביעה. לכן, על הנפגע בתאונה לפרט בדיוק ממה הוא סובל, גם כאבים שנראים משניים בנקודת הזמן הזו, יכולים להעיד על דבר מה שמתחיל להתפתח כתוצאה מהתאונה ויהפוך למשמעותי בעתיד. תיעוד רפואי יעמוד לטובת הנפגע בהתנהלותו מול חברת הביטוח, ולכן חשוב לבקש עותק של הדו"ח הרפואי.

בשלב זה למעשה הנפגע מתחיל לנהל "תיק רפואי" פרטי. למסמכים הרפואיים ישנה חשיבות גדולה בתביעות מסוג זה והם עתידים להשפיע על הפיצוי שיתקבל. לכן בכל פעם שהנפגע יקבל טיפול שקשור לתאונה – עליו לבקש עותקים של הדו"ח הרפואי, לרבות העתק של צילומי רנטגן, סי טי או בדיקות דומות. יש להעתיק ולצלם גם טפסי מסקנות והמלצות – ולתייק אצלו בתיק מסמכים רפואיים.

תיעוד משטרתי

פנייה למשטרה היא הכרחית עבור נפגע המעוניין לקבל פיצויים מחברת ביטוח, על כן יש לגשת לתחנת משטרה ברגע שהדבר מתאפשר. שם ניתן לקבל אישור להתרחשות התאונה ובו מופיעים תיעוד התאונה ופרטי הנהגים המעורבים בה. יש להעביר עותק של האישור לבית החולים אליו פנה הנפגע לטיפול הראשוני, בכדי שהחיוב הכספי ישלח אל חברת הביטוח.

צילום ותיוק

בשלב זה, ברשות הנפגע נמצאים מסמכים רבים. לצד התיק הרפואי שהנפגע יבנה לעצמו, עליו לשמור את כל שאר המסמכים שקיבל עד כה ויקבל בהמשך, בין אם מדובר באישור המשטרה להתרחשות התאונה, ובין אם מדובר בקבלות על הוצאות כספיות כמו נסיעה במונית לבית החולים, נסיעה שהתקיימה בגלל התאונה, או רכישת תרופות ואמצעי עזר רפואיים. ניהול מסמכים באופן יעיל ומסודר יסייע לנפגע באופן משמעותי קבלת החזרים על הוצאותיו השונות.

התיישנות

על פי חוק ניתן פרק זמן רב להגשת תביעה. על פי רוב, תביעתו של אדם בגיר תתיישן כעבור שבע שנים מיום התאונה, ותביעתו של קטין תתישן בחלוף 7 שנים מהגיעו לגיל 18. ספירת הימים היא עד מועד הגשת התביעה לבית המשפט. מדובר בדי זמן, וצריך לנצל זאת בחוכמה. מוטב שלא להגיש תביעה במהרה, שכן בפרק הזמן הסמוך למועד התאונה עדיין לא ידועים כל הנזקים. יש להמתין די זמן וכך אם תחול החמרה במצב רפואי, פיזי או נפשי – הדבר יכלל בכתב התביעה. כמו כן, לא מומלץ להפריז בהמתנה.